Kvart på 9 skulle vi
eigentleg køyre frå Chesta Guesthouse for å besøke Chesta Girl's
Secondary School, men på sjølve området der vi bur ligg også ein
liten, og nokså nyoppstarta, lærarhøgskule. Denne skulen hadde vi
lovt å kome innom fem minutt for å helse på dei, men desse fem minutta
vart sjølvsagt lenger og først 20 minutt etterpå kom vi oss av
garde.
Då vi kom fram til Chesta
Girl's Secondary School, vart vi tatt godt imot av den kvinnelege
rektoren og vi fekk også helse på ein del av dei tilsette ved
skulen. Denne jenteskulen er ein internatskule, og jentene startar på
Secondary School når dei er omlag 13 år gamle. Det går 365 jenter
ved denne skulen no. Jentene som studerer ved denne skulen har anten
søkt sjølve om å få gå her eller er redda av skulen. Denne
skulen reddar nemleg jenter frå å verte omskjert og gifta bort ved
å halde dei på skulen og gi dei utdanning. Jentene i Pokot-kulturen
kan gjerne verte selde for 60 kyr (giftepris), men om dei har fått
utdanning er ikkje dei så attraktive då ein syns dei er for
sjølvstendige.
Skulen hjelper også
foreldrelause jenter, og prøver å gi dei ei betre framtid. Primary
School er gratis i Kenya (1.-8.klasse), og der går ofte både jenter
og gutar. Men Secondary School er ikkje gratis (9.-12. klasse), og
familiar prioriterer som oftast guten i familien til vidare
utdanning, medan jenta skal vere heime og arbeide der. Dette vil
Chesta Girl's Secondary School gjere noko med.
Skulen er også open i
feriar for å beskytte jentene og la dei sleppe å reise tilbake til
foreldra som vil gifte dei bort. Dette gjelder spesielt jentene som
skulen anten har redda frå omskjering og tvangsekteskap eller dei
som er foreldrelause. Skulen samtalar også med foreldra til jentene
for å prøve å endre haldninga og synet dei har på døtrene sine.
Skulen arbeidar altså for ei haldningsendring i lokalsamfunnet og
gjer eit fantastisk arbeid for jentene. Rektoren ved denne skulen sa
at dersom dei får utdanna ei jente i ein familie, er det stort
sannsyn for at også dei andre jentene i familien vert skåna for
omskjering og tvangsekteskap. Skulen følgjer også opp jentene fram
til dei har fått seg jobb. Rektoren ved denne skulen er sjølv
foreldrelaus og heldt på å verte utsett for det same sjølv, men
klarte å rømme. Dette gjorde henne svært engasjert i arbeidet
sitt.
Vi fekk omvisning på
skuleområdet der mellom anna bustadhusa til jentene har namn etter
norske byar; Oslo, Bergen, Tromso og Hastard aka Harstad. Grunnen til
dette er at det var den norske ambassadøren som opna denne skulen i
2003 og fordi dette er eit viktig prosjekt for NORAD som sponsar
denne skulen. Bustadhusa jentene budde i bestod av avskilte rom med 2
køysenger i kvart rom. Internatet har ikkje nok sengeplassar til
alle dei 365 jentene, så det var ein del som delte senger. Skulen
hadde vidare eit flott administrasjonsbygg, naturfagslaboratorium,
eit splitter nytt datarom, bibliotek, og vanlege klasserom.
Eitt av internatbygga
Etter omvisinga gjekk vi
opp på lærarrommet. Der fekk vi møte nesten heile lærarstaben og
vi snakka mykje om utdanning og ulike samanlikningar mellom Noreg og
Kenya. Dette var veldig interessant då vi fekk vite mykje om det
kenyanske systemet og korleis til dømes lærarar fekk seg arbeid i
Kenya i forhold til i Noreg.
På slutten av
skulebesøket møttest både lærarar og elevar i den store matsalen
deira. Der fekk vi storslagen underhaldning med ulike dansar og
songar, og sjølvsagt ein heil del takketalar for at vi hadde kome på
besøk. Jentene fekk smykker som dei hadde laga til oss, medan Kjetil og Nils Magne fekk pil og boge og Odd Ragnar eit langt spyd. Vi opptredde også med to songar, «Alle fugler» og «Jeg
gikk en tur på stien». I tillegg gav vi ut gåver til skulen: eit sett
med handballdrakter, ein handball, ein volleyball og eit
volleyballnett samt T-skjorter. Tusen takk til VTI, Sparebank 1, John
Willi (Vanylven IL) og Sport 1 Volda for å ha sponsa oss med desse
gåvene!
Her har vi jentene fått på oss smykkene som vi fekk i gåve
Karane med pil og boge og spyd
T-skjortene
Handballdrakter, handball, volleyball, volleyballnett og t-skjorter
Etter skulebesøket køyrde
vi opp igjen til Chesta Guesthouse for å pakke og ete lunsj. Då
dette var gjort køyrde vi ned til ein plass der vi skulle få sjå
tradisjonell Pokot-dans! Dette var utruleg artig å sjå på, og då
dei var ferdig med å danse fekk også vi sjansen til å prøve å
danse saman med dei. Mari, Maria, Ingvild, Kjetil og Odd Ragnar
slengte seg med og vart utstyrt med stokk og smykker. Dette var
utruleg artig, sjølv om kvaliteten på dansinga vår ikkje heilt
kunne måle seg med deira.
Legg også merke til hola i øyra og manglande framtenner: to teikn på skjønnheit i Pokot-kulturen
Då vi var ferdig med å
danse, vendte vi snuten mot Kapenguria. Då måtte vi tilbake same
vegen som vi kom, noko som betydde ein real porsjon gratis
rumpemassasje igjen. Vi brukte om lag 2 timar på turen til
Kapenguria. Der overnatta vi på KBC (Kapenguria Bible Center). Vi
fekk eit gjestehus som hadde plass til heile gjengen etter litt att
og fram med flytting av bagasje og misforståingar. Rektoren på
senteret ville nemlig ikkje at studentar og lærarar skulle dele same
hus, då dei har eit meir markert skilje her i Kenya. Men Odd Ragnar
fekk overtala han til at dette gjekk fint for oss. Då dette var
oppklart, fekk vi servert middag i matsalen. Etter måltidet samla vi
oss i gjestehuset, prata og reflekterte om dagen, samt skreiv dagbok
og blogginnlegg.
Maria og Mari under myggnettingen
Lala salama,
helsing Kenya-gjengen!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar